Újdonságok

webslider_MASSZAZS

MASSZÁZS!

Részletekért kattints ide!



YIN_SLIDER

YIN JÓGA

A jin jóga egy passzív jóga, amely kiegészítője lehet az aktív, dinamikus, (jang típusú jógának). Az elnevezés a kínai jin-jang (kétpólusú szemléletből) ered. A jin, a női minőséget, a passzívat, a táplálót, befogadót, hűsítőt, stabilat, lefelé áramlót, földelődő minőséget foglalja magába, míg a jang a férfi minőség, az aktivitás, a melegítő hatás, emelkedés, felfelé szállás, cselekvés, valami felé törekvés fogalmaihoz kapcsolható. Ily módon meg tudunk különböztetni az ősi kínai filozófia alapján jang típusú es jin típusú jógat is.
A jin jóga jellemzője, hogy hosszan tartunk ki bizonyos testhelyzeteket, ászanákat, nagyjából 3-5 percig maradunk egy-egy pózban, látszólag statikusan. Ám a látszat ellenére nagyon is sokminden történik ebben a mozdulatlanságban: a gravitációt és a test súlyát segítségül hívva, miközben teljesen elengedjük magunkat, a mély kötőszövetekben található úgynevezett meridiánok (energia csatornák) – melyek a szerveink működését befolyásolják – erős nyomást kapnak. Mikor kijövünk a pózból, hirtelenjében a nyomás alól felszabadul az áramlás a meridiánokban. Minden meridiánunkhoz jin pózok kapcsolhatók, és ha ezeket tudatosan gyakoroljuk, akkor megtapasztalhatjuk gyógyító, kiegyenlítő, energiafeltöltő hatásukat, akár egy akupunktúrás kezelését.
A jin jóga az érzelmeinkre, a mentális egészségünkre is jótékonyan hat, tisztít és lecsendesít. További el nem hanyagolható hatása, hogy az ízületeket, szalagokat, porcokat és csontokat táplálja, megakadályozza az ízületek kiszáradását, ami a korral jár, így fiatalon tart minket.
A Nyugat-Európa szerte, és Amerikában hódító jin jóga eredetét a kínai taoista szerzetesek körében találjuk meg, hiszen ők gyakoroltak egyfajta energetikai alkímiát, amelyben bizonyos testpózokat tartottak ki hosszabban, meghatározott sorrendben. Az 1970-es években hozta el ezeket a gyakorlatokat Paulie Zink az USA-ba, aki kínai harcművészeteken keresztül közelített ezekhez a hajlékonyságot fejlesztő gyakorlatokhoz. Az utóbbi években tanítványa Paul Grilley, és felesége Suzey fejlesztette tovább a pózokat, finomítva a harcművészeti megközelítésen, és Sarah Powers a buddhista nyomvonalon keresztül segíti a jin yoga elterjedését.
Mit várhatsz a jin jógatól: egyensúlyba hoz, ha túlpörögtél, kiegyenlíti a férfi-női minőséget benned. Elcsendesít, megtanít befelé figyelni, kiegyensúlyozza az energiáidat, összekapcsol a középpontoddal, szervi tünetek, betegségek gyógyító eszköze lehet.
( Forrás: Jógaklikk)


STRETCHING

 

Az órát anatómiai alap mozdulatokkal valamint hasi légzéssel indítjuk,bemelegítjük a testet az izmok hatásosabb nyújtása érdekében.

Alapvetően minden ászana nyújtó gyakorlat,de ezen az órán hosszabb es statikusabb a kivitelezés.

Rendszeres nyújtással megelőzhetőek a sérülések,rugalmasabbá válsz fizikailag,így mentálisan is.

Ajánlott mindenkinek életmódtól,kortól függetlenül.

Egyéb sport tevékenység kiegészítéseként vagy rendszeres testmozgásként beiktatva.

Tökéletes es kellemes indítása vagy befejezése a napnak. :)