Scoliosis, azaz gerincferdülés és jóga

Scoliosis, azaz gerincferdülés és jóga

Scoliosis, azaz gerincferdülés és jóga

gerincferdülés

Elise Browning Miller gerincferdüléssel él. A jóga nyújtó mozdulatai segítenek számára fájdalommentesen élni és az állapota nem rosszabbodik. Jógaoktatóként, saját tapasztalait is szem előtt tartva hitelesen nyilatkozik arról, miért jógázzunk scoliosissal a jobb minőségű életért.

Jógázni  nem megerőltető, és könnyedén végezhetők az ászánák ha a test egyensúlyban van és alkalmazkodik a mozdulat a gravitációhoz . A gerincferdüléses emberek mozgása is lehet harmónikus és kecses. Ha szkoliózissal jógázol, a test hat főbb területére kell összpontosítanod. A jóga aszanak/pózok –fizikai állapottól függően – pontos végrehajtása sokat segít a fájdalmak csökkentésében és a gerincferdülés súlyosbodásának megakadályozásában.

Gerincjóga 1.  Lábfej és láb: álláskor és járáskor alapvető fontosságú a súly egyenletes eloszlatása a lábfejeken. A lábak megerősítése szilárd alapot teremet, így a gerinc megnyúlhat és felszabadulhat a test súlyának cipelése alól.

Gerincjóga 2. Gerinc: mivel a probléma itt található, nélkülözhetetlen a gerinc nyújtása, ezáltal az S görbület enyhül.kobra

 

Gerincjóga 3. (Kis- és nagy-) horpasz izom: a test két oldalán elhelyezkedő izompár a comb elsődleges hajlítója. A gerincoszlopról ered, a csípőizomhoz kapcsolódik és a combcsont kisebbik kidudorodásán tapad. A csípőizommal együtt egy strukturális és funkcionális egységet alkotnak: ezt hívjáka csípőhorpasz izomnak. A comb emelésén kívül a testtartásban is fontos szerepet játszik. Üléskor egyensúlyban tartja a törzset, álláskor visszatartó erővel bír, nehogy a testet lehúzza a gravitáció. Ha a csípőhorpaszt aktívan tartod, az alsó végtagok és a törzs egy egyenest alkotnak, így a gerinc mentesül a tehertől.

Gerincjóga 4. Lapocka: a kerek felső hát gerincferdüléskor gyakori probléma. Megelőzhető, ha a lapockacsontot távolítjuk a fültől és a test középvonala felé húzzuk. Ehhez a lapocka környéki izmok rugalmasságát kell növelni.

Gerincjóga 5. Hasizmok: erősítésük nagyon fontos. Ha a hasizmok gyengék, a hátizmok veszik át szerepüket, ezért megrövidülnek. Szélsőséges esetekben okozhatja a hát alsó szakaszának lordózisát vagy extrém ívét, különösen a homorú oldalon.

Gerincjóga 6. Légzés: a légzés tudatosítására fontos a jóga gyakorlás közben. A ferde gerinc homorú oldalán kevés levegő jut a tüdőbe. Ha tudatosan az összenyomódott bordakosárba lélegzünk, a bordaközi izmok megnyúlnak, nagyobb tüdőkapacitáshoz jutunk. Ezzel a mellkas mindkét oldala nyitott, kiegyenlítettebb lesz.

Minden gerincferdüléssel élő hölgyet és urat szeretettel várunk gerincjóga óráinkon!