Jóga és síelés – készülj a síszezonra jógával

Jóga és síelés – készülj a síszezonra jógával

Jóga és síelés – készülj a síszezonra jógával

 

Jóga és síelés. A Bikram Yoga az egyik legjobb felkészítő a síszezonra.

Amatőr és profi sízőknek is melegen ajánlott. Azonkívül, hogy a hot yoga erősíti az ízületeket, nyújtja és egyben rugalmasabbá, de erősebbé is változtatja az izomzatot, kiváló méregtelenítő és immunrendszer erősítő.

sikép1.

Síelés után gyakran találkozunk térd-, váll- és könyöksérült bicegőkkel, felkötött karú bajnokokkal.

sikép2.

 

A síelni indulók jelentős része egész évben semmit nem sportol, majd lelkesen nekiesik a lejtőknek – többnyire bemelegítés nélkül. Nem igazán okos dolog!

Itthon kevés lehetőségünk van havas edzésekre, és elismerjük, vagy sem, a magyar amatőr sízők technikája sem tökéletes. Minden együtt van ahhoz, hogy valami sérülés megkeserítse a havas vakációt.

 

Jóga – síedzés

A mai carving lécek intenzív izommunkát igényelnek deréktól lefele, miközben a felsőtestet egyensúlyban kell tartani, nagy sebességgel száguldva a lejtőn, egyenetlen terepviszonyok mellett. Keményen dolgoznak a combizmok, és a vádli, megtartva szinte az egész testünket (melynek súlya szerencsés esetben nem több mint tavaly).

A terhelés nyilván a térdízületekre kerül akkor, ha a láb izomzata nem elég erős és hamar elfárad.

Jóga! Így jutottunk el a jóga gyakorlatokhoz, amelyek korrektül végrehajtva, pontosan úgy erősítik a combfeszítő és hajlító izmait, a térd és csípő körüli közelítő és távolító izmokat, ahogy azokra a sípályán szükség van.

 

Bikram Yoga kulcsszava: nyújtsd a térded! Combizom megfeszül, térdkalács felugrik.

sikép3.

 

Noha a pályán a térd szinte mindig hajlítva van, miközben a változó minőségű havon, gyorsan mozog jobbra-balra. Ezekhez az intenzív térd és csípőmozdulatokhoz egészséges térdízületekre és masszív lábizmokra van szükség, ami a jóga teremben gyönyörűen fejlődik.

A felkészülés során az egyik legfontosabb jóga gyakorlat, amikor úgy állunk, hogy a térdek tökéletesen nyújtva vannak, egyenesek, mint a lámpaoszlop – közben a test minden jelentős izma dolgozik, tehermentesítve a térdeket.

Folytatás a jövő héten.