Sport és jóga

A Bikram Yoga melegen ajánlott minden sportolónak… akik általában azt feltételezik, hogy ez egy ‘fürödjünk az izzadságban party’ és ennyi. Hát nem. A Bikram Yoga sokkal több. A jóga és annak Bikram válfaja javítja a sportteljesítményt, segíti a sérülésekből történő gyógyulást, és eljuttatja a sportolót egy magasabb szintre.

Bikram Choudhury maga is előbb jóga majd súlyemelő bajnok volt. Érdekes párosítás, ami jelzi, hogy a jóga hogy készíti fel a testet más sportágak csúcsteljesítményeinek eléréséhez. Sport és jóga kapcsolata: A melegben végzett gyakorlatok gyorsan bemelegítik az izomzatot, erőteljesebb nyújtást és ezáltal tökéletesebb pózokat eredményeznek.

 

Sport és jóga: miért a Bikram Yoga?

 

A Bikram Yoga 26 asanaja/póza támogatja a vérkeringést, a sejtek oxigénellátását, rugalmasabbá teszi a testet, tudatosabbá teszi a cselekvést, a test és tudat együttműködését erősíti. A pózok eredményeként gyorsabban visszanyerik a sérült testrészek egészségüket, a fáradt test energiaszintje helyreáll. A jóga által nem csak az izomzat de az ízületek is rugalmasabbá válnak , így kevésbé sérülékenyek. Nő a légző- és keringési rendszer teljesítménye, javul a koncentrációs képesség, ami különösen a versenysportokban kiemelkedően fontos. Bikram állítása szerint a jóga öt kulcsterületen hat az elmére, ezáltal befolyásolva a teljesítményt: a saját magunkba vetett hit, önkontroll, eltökéltség, koncentráció és türelem. A Bikram Yoga másik fontos aspektusa a Pranayama légzés. A tüdő állandó mozgása, az erőteljes légzés javítja a vér oxigénellátását, aktiválja a keringést, segítve ezzel a sportolókat a hosszabb ideig fenntartható, nagyobb teljesítmény elérésében.

 

Sport és jóga: teljesítmény és gyógyulás

 

A súlyemelőknél például egy izom nyújtása egyben izomerő növelést is jelent. Azon sportágakban, ahol a futás meghatározó, a sportolóknak általában nagyon kötött , összehúzódott a combhajlító izma. Ezáltal megváltozik a mozgás, tartás, ami hátfájást és vállfájást okozhat. Nem is kell egy versenysportolónak sérültnek lenni ahhoz, hogy időnként fájdalmai legyenek. A jóga egy állandó kényeztetés az átlagon felül terhelt testnek, legyen az edzésprogram része.

 

Sport és jóga: eltökéltség, koncentráció, türelem

 

90 percig, izzadságban úszva, kemény fizikai teljesítményt nyújtani …szórakoztató? naná!… nehéz? mi az hogy! Van aki kidől, nyög, vagy éppen utolérhetetlennek tűnően gyönyörű gyakorlatot csinál körülöttünk… mindez befolyásolhatja a teljesítményt azáltal, hogy eltereli a figyelmet, megzavar a koncentrációban. Bikram Yoga megtanít arra, hogy szűrd ki a körületted levő zavaró tényezőket, légy türelmes magaddal, koncentrálj az adott feladatra és hidd el, hogy meg tudod csinálni.

 
A Bikram Yoga minden sport és jóga természetes támogatója