Kismama jóga

kismamayogahozkep
Gratulálok életed egyik legszebb szakaszához, a babaváráshoz!

Kismama jóga: ha várandós vagy, kövesd mindig az orvosod ajánlásait!

 

  • Az első terhesség időszakában, jobb, ha nem kezdesz új sportot, mozgásformát
  • A Rajashree Kismama Jóga (RKJ) a várandósság második harmadától ajánlott
  • Egészen addig jógázhatsz, amíg jól érzed magad
  • A RKJ bármelyik Bikram Yoga teremben végezhető saját felelősségre
  • Ha már több mint egy éve bikram jógázol, bátran folytathatod a babavárás időszakában is a Rajashree által összeállított gyakorlatsort
  • Veszélyeztetett terhesség esetén mindenképpen kövesd az orvosod utasításait

kismamayogahozkep2

Kismama jóga kapcsán néhány ajánlás:

 

  • Ügyelj arra, hogy sem a hasad sem a szíved ne nyomd jógázás közben
  • Hátrahajlításoknál ne nyomd a csípőd a térd vonala elé
  • Amikor hátrahajlítasz, előbb nyújtózz fel, majd a gerinc felső szakaszából hátra. Amikor felemelkedsz, hajlítsd a térded, hogy csökkenjen a gerincre nehezedő nyomás
  • Keresd meg a terem legkevésbé meleg pontját
  • Kényelmesebb, ha az álló Bikram Yoga gyakorlatokat nem zárt lábbal, hanem kis terpeszben végzed
  • Előrehajlítás esetén nyisd a térdeket
  • A ’homlok a térdre’, valamint a hasonfekvő gyakorlatokat ne végezd
  • A Savasanakban feküdj oldalt, úgy sokkal kényelmesebb
  • Ám ha azt komfortosabbnak találod, ülj kényelmesen és lélegezz lassan, így pihensz te és a babád is

kismamayogahozkep3

Kismama jóga az a mozgásforma, ami a legegészségesebb a mamának és a babának. Sokat tanulsz magadról, a türelemről, szeretetről és arról a biztonságot, melegséget nyújtó édesanyáról, akivé hamarosan válsz. Rácsodálkozol arra, hogy milyen csodákra képes a tested és a lelked. A babavárás időszakában te és a babád is napról-napra változtok, fejlődtök. Figyeld meg, hogy fejlődsz a kismama jóga gyakorlatokban. Új kihívásokkal találkozik a tested, az érzelmi és szellemi világod teljesen megváltozik. Például nehezebb lesz megtalálni az egyensúlyod, de sokkal hajlékonyabb, rugalmasabb leszel. A meleggel légy óvatos, de ne félj tőle. Ebben az áldott állapotban is jót tesz a testednek, ha méregtelenítesz és ellazítod az izmaidat. Kérdezd meg bátran az oktatótól, melyik a terem leginkább ’hűvös’ pontja, és pihenj, amikor mindketten szükségét érzitek.

kismamayogahozkep_rajashreereszhezA jóga egységet jelent. A légzésed, a tested és a benned növekvő új élet egységét tükrözi a kismama jóga. (Rajashree)