Jóga kezdőknek

Készülődés az órára

  • A Bikram jóga órák 90 percesek
  • Az oktató lép utoljára a terembe és ő hagyja el először a termet
  • Aki először jön órára, jó, ha legalább 15 perccel órakezdés előtt érkezik, hogy legyen idő a beiratkozásra és az órára történő felkészülésre
  • Rutinos jogik és joginik is hagyjanak maguknak időt óra előtt egy kis meditációra
  • Köszönjük, hogy pontosan érkezel, így mindenki zavartalanul tud koncentrálni 90 percig

Mire van szükséged az órán

  • Matrac
  • Törölköző
  • Víz
  • Pozitív hozzáállás
  • Vidámság

Mire nincs szükséged az órán

Telefon, óra, ékszer, zokni, táska, üdítő, rágógumi, smink

Szomjas vagyok…

  • Amíg nem vagy igazán tapasztalt, érdemes megvárni, amíg az oktató jelzi a vízszünetet. Ha mégis inni szeretnél, a gyakorlatok közti szünetekben nedvesítsd a szád. Nem érdemes sokat inni, hogy a telt gyomor, ne zavarjon a hajlításoknál.
  • A gyakorlatok közti szünetekben a  laza, mozdulatlanság a leginkább pihentető.

Izzadni jó!

Soha nem izzadtál még úgy, mint egy Bikram Yoga órán. Engedd folyni az izzadságot, ne töröld le! Hűti a tested.

Tükröm, tükröm…

Folyamatosan nézd magad a tükörben. Amíg kezdő vagy, nyugodtan nézd az előtted állókat, ha elveszítetted volna a fonalat.

Papírzsepi

A teremben több doboz Kleenex található. Ha tudod, hogy szükséged lesz rá az órán, vegyél magadhoz órakezdés előtt. Az óra végén viszont ne felejtsd el kivinni.

Első sor

Gyakorlottabb jogiknak és jóginiknek ajánlott. A kezdők próbáljanak a második, harmadik sorba helyezkedni úgy, hogy jól lássák az előttük állókat és magukat is a tükörben. Szemüveg viselés nem ajánlott a teremben. Ha nem látsz jól, függetlenül attól, mennyire vagy gyakorlott, javaslom, állj az első sorba. Jógázó oktatók mindig az első sorban állnak.

Óra végén

Kérlek, halkan hagyd el a termet…és vidd magaddal minden tárgyadat, beleértve a használt papírzsebkendőd. A pet palackot ürítsd ki, ha nem fogyott volna el a vized, és összepréselés után dobd az öltözőben található gyűjtőbe.

Pihenj, lazulj el

Az óra végeztével éld át a lebegést. Maradj legalább 5 percet és adj esélyt a testednek, hogy ellazuljon. 90 percig keményen dolgozott, megérdemli. Először az oktató hagyja el a termet, kérlek csak utána és halkan távozz, ne zavard a többiek pihenését.

Ha mégis ki kell menni óra közben

Csak sürgős esetben menj ki az óráról, pl hányinger, szédülés, vérzés. Mindenképpen jelezd az oktatónak, hogy távozol, ha véletlenül nem venné észre.

Normál légzés

Az óra közben – kivéve a két légző gyakorlatot – belégzés és kilégzés is mindig az orron keresztül történjék.

Kíméld a környezetet

Az óra után röviden zuhanyozz. Légy tekintettel a társaidra, akik szintén tisztálkodni szeretnének.

Öltözőszekrény

Az öltözőszekrény kulcsát vidd magaddal az órára, tedd a matracod mellé. Óra után a kulcsot kérlek, hagyd a szekrényben.

Légy kitartó és céltudatos

Öröm a testednek, ha rendszeresen Bikram jógázol. Hosszú szünet után, mindig sokkal nehezebb visszarázódni. Emlékezz az első órádra! Vegyél részt a 30 napos erőpróbán!

Chit-chat

Diszkréten beszélgess a stúdióban, lehet, hogy társaid elmerültek a gondolataikban.

Ne hívj! Óra után hívlak

A telefonod türelmesen vár, míg óra után bekapcsolod és visszahívod, aki keresett. A jógateremben minden perc csak a tiéd, élvezd. Pihenten egészen másként állsz majd a világhoz.

Ne engedd, hogy a vízhiány tönkretegye a 90 perces meditációd

Nem tudom eléggé hangsúlyozni, hogy igyál sokat, mielőtt órára jössz. Nem 5 perccel órakezdés előtt, hanem folyamatosan a nap során. A megfelelő vízmennyiség a szervezetben elengedhetetlen a méreganyagok kiürítéséhez és az agy megfelelő működéséhez. A terembe csak szénsavmentes ásványvizet, vagy kókuszvizet vigyél be. Az ásványvized gazdagíthatod egy csepp só, csipetnyi cukor, narancs vagy citromlé hozzáadásával. Ez segít pótolni az izzadás során elveszített ásványi sókat. A kókuszvíz mindent tartalmaz, amire szükséged lehet.

Hmmm……. Mit is egyek?

„ Bikram yoga üres gyomorral.” Erről az állításról mindenki másként gondolkodik.  Van, aki szeret enni egy keveset óra előtt, van aki semmit nem eszik két órával kezdés előtt. Nincs általános szabály, mindenki döntsön belátása szerint. Kora reggeli óra előtt mindenképpen egyél legalább pár falatot. Ha pl. este 10-11 körül feküdtél le és reggel 9-kor jógázol, a szervezeted 11 óráig nem  jutott táplálékhoz. Amennyiben délután/este jógázol, jobb, ha nem eszel nehéz ételt  óra előtt.

Lehet, hogy te nem érzed, de más igen

Óvatosan az illatszerekkel, ha órára jössz! Az izzadás felerősíti az illatokat, és ez zavarhat másokat. Ha dohányzol, óra előtt semmiképpen ne tedd! Tartózkodj a fokhagyma és hagyma fogyasztásától az óra napján, vagy előző este, ha a korai órára jössz. Amennyiben szükségét érzed, zuhanyozz le óra előtt.

Betegség

Ha betegnek érzed magad, lázas vagy, köhögsz, folyik az orrod, kérlek ne gyere órára. Várd meg, míg meggyógyulsz.

Matrac

A stúdióban tárolod a matracod, vagy otthon, időnként ellenőrizd, nem jött-e el a mosás ideje. Minden nálunk vásárolt matrac 30C-n gépben mosható.