Depresszió elleni jóga

Aki tudományos kutatások eredményeit olvassa a jóga és a depresszió kölcsönhatásáról, az megbizonyosodhat arról, hogy a jóga a depresszió egyik leghatékonyabb gyógymódja. Sok mindent írunk a stressz számlájára, betegségek, szociális problémák, de leginkább az egészségügyi gondok, amelyek tartós fennállása esetén megjelenik a depresszió. Alattomos, nehezen felismerhető, az abban szenvedők által nehezen elfogadható, ezért sokszor nem kezelt betegség, ami egyre többek életét megkeseríti.

 

Mikor gyanakodjunk, hogy segítségre van szükség? Heteken át fennálló rossz hangulat, érdektelenség, szinte minden iránt, alvászavarok, nyugtalanság, ingerlékenység, állandó fáradtság, sötét jövőkép, megjelenik az öngyilkosság gondolata… Természetesen a szakorvosi segítség semmivel nem helyettesíthető, ezért érdemes szakemberhez fordulni. Javasolt azonban, hogy tájékozódjunk, milyen módszerek segíthetnek a fenti tünetek csökkentésében, megszüntetésében. Az egyik ajánlott mozgásforma a jóga, ami több ezer éves múltra tekint vissza, igazoltan gyógyítva testet és lelket.

 depressziocikkhezkep

 

Depresszió elleni jóga: Hogyan hat a jóga depresszióra?

 

Több jóga póz – a nemzetközi kutatásokban olvasható eredményekre hivatkozva – mint pl a Pranayama légzés, Salabhasana, Cobra, Sasangasana, Ardhamatchiendrasana, Savasana és sorolhatnánk, csak néhányat kiemelve a Bikram Yoga sorozatból, hasonló hatást fejt ki az agyra, mint az antidepresszánsok. Jóga és depresszió: a légzések aktiválják az idegrendszert, jóval több oxigén kerül a véráramba, javítva a mentális kondíciót. A gerinc folyamatos összenyomása, nyújtása, csavarása jótékonyan hat az agyban lezajló kémiai folyamatokra és a szervezetben levő gyulladásokra is, egyes biológiai folyamatokat úgy befolyásol, mintha a jógázó antidepresszáns gyógyszereket szedne, vagy pszichoterápiára járna.

 

Bikram Yoga Újpest stúdióban is találkozunk fentiekhez hasonló esetekkel. Miért érdemes hozzánk jönni, ha valaki érzékeli magán a tüneteket? Nagyon befogadó vendégkör alakult ki, ahol a vendégek aktívan támogatják az új jógázókat, az oktatók kiemelt figyelmet fordítanak a meghatározott gondokkal küzdőkre. A stúdióba történő regisztráció során feltüntetett betegségeket diszkréten kezelve, de odafigyelve a vendégre, az oktatók segítenek az adott vendég betegségét leginkább gyógyító gyakorlatok helyes és ezáltal hatékony kivitelezésében. A depresszióval küzdőknek fontos, hogy pozitív hatások érjék őket a környezetből. Depresszió elleni jóga: sokat segít, ha vidám társaságban, az élményeiket megoszthatják másokkal, új ismerősökre tehetnek szert.

 

Depresszió elleni jóga leginkább és leghamarabb érezhető hatása, amiről a kutatásokban résztvevők beszámolnak, az pontosan a kedélyállapotra, és az alvászavarokra vonatkozik, amelyek látványosan javulnak a rendszeres jóga hatására. Bikram Yoga a Hatha Yoga asanaiból/pózaiból építkezik, kiegészítve a meleg, párás környezettel. A nyugati kultúrkörben általában a Hatha Yoga különféle verzióit gyakorolják. Tehát a jóga és depresszió kölcsönhatását tekintve a Bikram Yoga teljességgel illeszkedik a ’jótékony jógák’ körébe.

 

A melegben erőteljesebben méregtelenítünk, kondicionáljuk a teljes testünket, beleértve az idegrendszerünket, javul az anyagcserénk, sokkal több vizet iszunk, jobb a keringésünk… hacsak egyéb okokból az orvos nem tiltja, a Bikram Yoga kiváló antidepresszáns. Bikram Yoga Újpestnél több vendég jelezte, hogy a jó társaság, az oldott hangulat, a különféle közös programok, úgymint a „30 nap, minden nap”, amikor sokan járnak 30 napon keresztül minden nap jógázni, olyan emberi kapcsolatokat épít, ami nem jellemző a sport közösségekre.

 

Összecsaptak a hullámok a fejed felett? Elbújnál a világ elől? Igen, ez egy nehéz időszak számodra. Gyere el a Bikram Yoga Újpest stúdióba egy órára! Garantálom, büszke leszel magadra, mert meg tudtad csinálni! Tettél magadért és sikerrel jártál! Meglátod, a Bikram Yoga jobb, mint az antidepresszánsok!